Du var aprilhimlen som jag minns den

Det har gått ett bra tag nu sedan jag skerv någonting. En månad av vardagsbestyr och spänning. En bra månad tror jag allt att det har varit den här april. Och nu sitter jag här med min frukost skål i det hus som dom sedanste två månaderna har varit mitt hem och jag känner mig mer och mer trygg här. Bestämmer mig för att jag ska bli bättre på att blogga. Jag har latat mig, lagat en massa vegansk mat och gått med en pirrande känsla i magen inför nya möten och sommaren. Pirret över att solen är på väg fram och tar värmen med sig. Jag som inte har varit en sommar människa på många år är förväntansfull. Jag som tidigare våndats över att den långa sommaren ska föra med sig oreda i alla strukturer och vetskapen om att jag kommer sluta mig in i mig själv och isolerea mig med mina hjärnspöken. Jag som tidigare har varit lite rädd för sommaren ser i år fram emot den och vill kunna ta emot den med öppna armar. Omfamna den med hela mitt hjärta. Detta året ska ju bli en vändning på livet, en ny start, nya val, nya vanor, nytt tankesätt och nytt mod. Det var ju det bra livet jag kämpade för att vilja ha hela förra året, kämpade för att få mig själv att förstå att jag vill ha ett liv.
Men april är över och bara minnena finns kvar fram tills nästa år och jag får uppleva och skapa ett nytt april. Så månaden jag nu har framför mig är nästan redan fullplanerad med jobb, bröllop och fix inför den speciella dagen. Det kommer bli ännu en bra månad och jag är så obeskrivligt glad över att jag får uppleva den. Glad för att livet inte tog slut i början av 2013. Glad för att det går att komma ur psykisk ohälsa bara man kämpar. Att det blir lätttare med sorgen efter min far. Och känslan av att livet fortfarande har någonting att ge och kan överaska mig. När man tillåter sig själv att känna någonting annat än det dystra kommer det så mycket vackert. Ingenting är lätt och jag måste fortsätta utsätta mig för saker och ställa mig i situationer där jag inte känner mig säker, men det får mig i slutändan förhoppningsvis till en starkare och säkrare männiksa. Låt oss hoppas på ett denna maj månad blir oförglömlig.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar